sales@purls.nl
Website creatie

(Online) Direct mail is hot!

Het is weer helemaal in om gepersonaliseerde post te versturen(een direct mail campagne). Omdat het steeds lastiger wordt je prospect te targetten. Uiteraard kun je op Facebook of met Google Adwords heel goed targetten, maar hoe effectief is dat? Soms is het niet meer dan weggegooid geld. Omdat je niet het juiste platform gebruikt waar je doelgroep actief op is. Of wellicht heeft je doelgroep helemaal geen interesse op het moment dat je hun je voorstel toont. De kosten voor targetten op Linkedin zijn trouwens ook niet mals. Banner-blindness is een veelgehoorde reden.

En het lijkt dat online adverteren 'goedkoop' is, maar dat is nog maar de vraag. Voor een grote verzekeraar is het een rekensom; een klik op adwords kost 35 euro; tien klikken (350 euro) levert een klant op. Deze geeft 200 euro per jaar op, en na twee jaar gaan we verdienen. De gemiddelde klantverwervingskosten bij een Purlcampagne van RAB bijvoorbeeld waren de kosten 75 euro per klant. En wat denk je van coldcalling? De gemiddelde lead kost je al gauw 200 euro.

Het voordeel van een mailstuk in de post is dat het langer in zicht blijft, als het niet wordt weggegooid (Uiteraard gebeurd dat ook). Het mailstuk gaat soms een paar keer door de handen, afhankelijk van de boodschap en uitstraling. Tot men besluit dat men er toch meer van wil weten. Ik heb voorbeelden gezien van campagnes waar men na 3 weken nog reageerde.

Maak in het mailstuk gebruik van een Purl (persoonlijke url) en track je campagne. 

Afhankelijk van de oplage wordt gebruik gemaakt van laserprinttechniek, digitale druktechniek of inktjet.

'Gewone' direct mail kunnen we uiteraard ook verzorgen. Een gepersonaliseerd mailstuk dat per post wordt bezorgd. En de call-2-action kan bijvoorbeeld een formulier op uw website zijn.